Темперамент – характеризує індивіда з боку динамічних особливостей його психічної діяльності, тобто за показниками темпу, швидкості, ритму, інтенсивності, енергійності, емоційності.
Учень - сангвінік. Діти сангвініки легко пристосовуються до будь – якого колективу, до вимог учителя. Вони здатні швидко працювати і добре засвоювати навчальний матеріал, але вчитель обов'язково має звернути увагу на те, що ці діти намагаються займатися переважно легкою, приємною і цікавою для них діяльністю й уникають складного і нецікавого, часто не доводять почату справу до кінця.
Учень - холерик. Дуже складно працювати з холериками, їх енергійність, упертість, задерикуватість, агресивність стають причиною сварок, бійок з однолітками, травм. Необхідно намагатися спокійно спрямовувати енергію холерика в потрібне русло, поступово формуючи наполегливість, послідовність.
Учень - флегматик. Найскладніше вчитися флегматикам. Ці діти найбільше ризикують втратити свою індивідуальність в оточенні дорослих холериків і сангвініків, яких дратує повільність, неповороткість флегматиків. Наслідки такого ставлення трагічні: в дитини виникають неповноцінності, пов'язані з постійними невдачами, неврози. Вчителю дуже важко знайти правильний підхід до виховання дитини - флегматика, створити сприятливі умови для її фізичного й інтелектуального розвитку.
Учень меланхолік. Діти – меланхоліки мають надзвичайну чутливу нервову систему їхні головні особливості лякливість нерішучість сором'язливість до рівня хворобливості. ЦІ особистісні якості неможливо ліквідувати але при правильному підході й повному розумінні почуттів дитини їх можна трансформувати лякливість у обачність нерішучість у виваженість у діях песимізм у розсудливість і реалізм.
|